ISBN: 978-83-64928-12-3 (e-ISBN: 978-83-64928-13-0)

Innowacje społeczne, Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller, (red.),

Format: 165x240 mm
240 stron
Oprawa miękka
Rok wydania: 2020

Cena: 58,80


Kup książki na Allegro

Kup książki w sklepie

Wypożycz lub kup PDF w ibuk.pl

Książki w wersji drukowanej są dostępne w dobrych księgarniach, m.in. w Warszawie:

Księgarnia EKONOMICZNA
ul. Grójecka 67
tel. 22 822-90-41

Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller, (red.)

Innowacje społeczne

Od aktywizacji społeczeństwa do ekosystemu innowacji



[Opis] [Spis treści] [Demo]



Publikacja jest prezentacją holistycznej, ewolucyjno-problemowej analizy innowacji społecznych. Autorzy, praktycy innowacji i naukowcy, nowe procesy społeczne i gospodarcze prezentują w sposób przystępny, ilustrując je przykładami z wielu różnych dziedzin i wskazując na możliwości coraz szerszego spektrum rozwoju tych innowacji. Opisane studia przypadków pokazują, że rozwój innowacji społecznych nie jest efemerydalnym odkryciem końca XX wieku, ale efektem ewolucyjnych zmian w systemie gospodarczym i społecznym. W książce podjęto próbę wskazania możliwej intensyfikacji dalszego rozwoju opartego na innowacjach, dzięki kształtowaniu ekosystemu rozwoju innowacyjnego, w którym mogą uczestniczyć różnorodne podmioty niezależnie od własności kapitału, jego rodzaju i wielkości, ale zawsze kompetentne, kreatywne i przedsiębiorcze.
(zwiń opis)




SPIS TREŚCI

Słowo wstępne (Michał Kleiber) Innowacje społeczne – kluczowo ważne, wymagające mądrej refleksji

Wprowadzenie (Anna Olejniczuk-Merta)

Rozdział 1 (Anna Olejniczuk-Merta) Innowacje społeczne jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego

Rozdział 2 (Alicja Fandrejewska) Kulturowe uwarunkowania rozwoju innowacji społecznych

Rozdział 3 (Wiesław L. Nowiński) Meta-kształcenie w meta-uniwersytecie: innowacyjność dydaktyczno-naukowa projektu Polska++

Rozdział 4 (Joanna Rudawska) Rola społeczeństwa obywatelskiego w tworzeniu innowacji – helisy jako modele innowacji regionalnych

Rozdział 5 (Aldona Wiktorska-Święcka) Współtworzenie usług publicznych jako nowy paradygmat innowacji społecznych

Rozdział 6 (Jacek Purski) Innowacje społeczne a bezpieczeństwo społeczeństwa

Rozdział 7 (rozmowa Pawła Oksanowicza z Arturem Nowakiem-Gocławskim) Innowacje społeczne w organizacji finansowej

Rozdział 8 (Elżbieta Jędrych) Innowacje personalne w organizacjach

Rozdział 9 (Mirosław Miller) Rolnictwo wspierane społecznie: innowacje społeczne na terenach wiejskich

Rozdział 10 (Grażyna Światowy, Katarzyna Szalonka) Pomiar społecznych i ekonomicznych efektów innowacji społecznych

Rozdział 11 (Katarzyna Bachnik) Aktywizacja pokoleń baby boomers i silent na przykładzie działania organizacji pozarządowej – studium przypadku

Rozdział 12 (Mirosław Miller) Innowacje społeczne w sektorze rolno-spożywczym. „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” – studium przypadku

Zakończenie (Anna Olejniczuk-Merta)
(zwiń spis treści)