Format: 165x240 mm 464 strony Oprawa miękka Rok wydania: 2000
Cena: 12,60 zł (26.25) zł Książki w wersji drukowanej są dostępne w dobrych księgarniach, m.in. w Warszawie: Księgarnia EKONOMICZNA ul. Grójecka 67 tel. 22 822-90-41 | Marcin K. Nowakowski (red.) Biznes międzynarodowy – obszary decyzji strategicznych
[Opis]
Podręcznik obejmuje podstawowy wyklad biznesu miedzynarodowego podporzadkowany koncepcji przedsiebiorstwa widzianego jako uczestnika miedzynarodowych strategii i miedzynarodowych operacji.
Treść jego obejmuje wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych, korporacji transnarodowych.
Podręcznik uwzględnia w szerszym zakresie, niż to się zwykle dzieje, problematykę zarządzania finansowego. Wiąże kwestie decyzji finansowych z całokształtem decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Jest to wyjście naprzeciw współczesnym tendencjom w myśleniu o internacjonalizacji, co jest bardzo potrzebne przedsiębiorstwom polskim.
Książka kończy się rozważaniami na temat wizerunku inwestycyjnego Polski, jej atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów i roli naszego systemu finansowego w przyciąganiu inwestycji zagranicznych.
Poszczególne rozdziały napisane zostały według wspólnego planu dydaktycznego. Struktura każdego rozdziału jest nastepująca:
- Synteza;
- Wskazanie problematyki, którą student powinien opanować po przestudiowaniu rozdziału;
- Wykład podstawowych pojęć, procesów, problemów, tendencji;
- Przykład lub przykłady praktyczne ze wskazaniem problemów do dyskusji;
- Pytania kontrolne;
- Literatura zalecana;
Skonstruowany według takiej koncepcji podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania i biznesu oraz do menedżerów dążących do poszerzenia swojej wiedzy o międzynarodowy wymiar funkcjonowania przedsiębiorstwa. (zwiń opis)
|